Jeugd + Senior koppel karperwedstrijd 2017

Wij zijn Matthijs en Sem en wij hebben mee gedaan met de karper koppelwedstrijd van de visvereniging VOP Ede en we zijn eerste geworden. We hebben tijdens de wedstrijd in totaal 2 vissen weten te vangen en we kwamen uit op in totaal 18,25 kg.

De avond voor de wedstrijd waren we al druk aan het voorbereiden voor de volgende dag. Omdat we maar met 2 hengels mochten vissen hadden we onze hengels en molens gecombineerd en klaar gemaakt met pop up rigjes. We hadden ook alvast de rigs voorzien van vel gekleurde pop ups.

De volgende dag moesten we ’s morgens al vroeg opstaan, omdat we voor half 8 aan de waterkant moesten zijn. Toen we bij het water aankwamen waren we al helemaal nat geregend dus we wilden al snel de tent op zetten. Maar eerst moesten de stekken verloot worden. Na het grabbelen in een bak bleek dat wij op stek 6 zaten. Dus we gingen daar heen en we bouwden onze spullen op. Na wat observatie zagen we al veel aasbelletjes in het gebied waar wij mochten vissen. Vandaar hadden we al een plan waar onze hengels zouden liggen.

Om 8 uur begon de wedstrijd dus we wierpen onze hengels uit op de plekken waar we activiteit zagen. Daarna voerden we wat partikels met scropex bollies op de plek waar we visten en na een half uur ging de eerste hengel af. We deden vis om vis dus deze keer was de eerste vis voor Matthijs. Na een lange dril kregen we de eerste vis in het net. Het was een mooie schubkarper van 13 pond. Na een paar foto’s schieten, mocht de vis snel weer terug. Een uur later ging dezelfde hengel weer af en dit keer was het Sem zijn beurt. Na een mooie dril bleek dit een mooie volschub van 23,5 pond te zijn. Dat bleek een van de bekende vissen van het water te zijn. Na 10 uur bleef het aardig stil. We zagen soms wat activiteit maar daar bleef het ook bij. Om 12 uur was de wedstrijd afgelopen. Dus iedereen verzamelden zich weer en de prijzen werden uitgereikt. Iedereen kreeg een trofee. De eerste, tweede en derde plaats kregen een cadeaubon van zoo en zo hengelsport. Wij waren op de eerste plaats beland dus we kregen een cadeaubon van 20 euro.

Na de wetstrijd ging iedereen opruimen behalve wij. Wij gingen in de middag nog door met vissen. Na een lange tijd geen activiteit te hebben gezien, zagen we opeens een hele bellen partij dicht op de plek waar wij aan het vissen waren. En inderdaad na een paar minuten ging er weer een hengel af. Deze keer was het Matthijs zijn beurt. Toen we halverwege de dril waren, ging ook de andere hengel af. Dubbelrun dus. Daar stonden wij dan, met 2 kromme hengels aan de waterkant. De dril met alle twee de vissen duurde aardig lang, maar toen ze uiteindelijk uitgevochten waren, hadden we ze alle twee kunnen landen. Het waren alle twee schubkarpers van hetzelfde gewicht, 23 pond. Naar wat mooie foto’s te hebben gemaakt, mochten ze weer terug. Het leuke van deze dag was dat alle vissen dat we vingen van het oude bestand waren.

Geschreven door: Matthijs van Diemen en Sem Schuitemaker

Behaalde resultaten;

1 Sem Schuitermaker en Matthijs van Diemen;  6.500 gram en 11.740 gram totaal 18.240 gram
2 Fam. Sunderman; 2.750 gram en 860 gram totaal 3.610 gram
3 Herman en Harm Assink; 1.300 gram

4 Ben van Egdom en Damian Swama
   Sven Josephia Sundermann
   Gerco en Bran Klein Geltink

Wil je alle foto's bekijken?, klik dan op de onderstaande foto om naar de gallery te gaan.

Copyright © 2011-2012. All Rights Reserved.